Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka

  • Statystyki

    • Odwiedziny: 3260911
    • Do końca roku: 249 dni
    • Do wakacji: 56 dni

czytaj...

CO TO JEST BIOFEEDBACK EEG?


EEG - elektroencefalograf, aparat do pomiaru fal mózgowych i oceny pracy mózgu.

 

BIOFEEDBACK - z ang. biologiczne sprzężenie zwrotne.

 

EEG BIOFEEDBACK JEST SKUTECZNĄ METODĄ TERAPII STOSOWANĄ PRZY:

zespole nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD )

zaburzeniach rozwoju psychomotorycznego

zaburzeniach uczenia się specyficznych trudnosciach w czytaniu i pisaniu, w tym dysleksji, problemach w zdobywaniu umiejętności matematycznych, w tym dyskalkulii

impulsywności i agresji oraz zaburzeniach zachowania

zaburzeniach rozwoju mowy

niepełosprawności intelektualnej

autyzmie i zespole Aspergera


CO DAJE TERAPIA METODĄ BIOFEEDBACK EEG?

EEG Biofeedback powszechnie nazywana jest "terapią XXI wieku"

 

Jest to oficjalna metoda terapeutyczna wpisana do Międzynarodowego Spisu Procedur Medycznych. Od ponad dziesięciu lat EEG Biofeedback stosuje się również w Polsce.

Metoda ta umożliwia:

zwięszenie efektywności pracy mózgu ucznia

relaksację całgo organizmu

lepsze radzenie sobie w trudnych sytuacjach

kształowanie pozytywnego myślenia

poprawienie szybkości uczenia się i zapamiętywania nowego materiału.

Atutem biofeedbacku jest to, ż jest to metoda całowicie bezpieczna, bez skutków ubocznych.

Metoda ta jest skuteczna w 70-90% przypadków, jak wykazują wyniki badań naukowych i efekty praktyczne treningów. Ponieważ terapia EEG- Biofeedback podlega mechanizmom uczenia się i utrwalania pamięci, dlatego jej efekty mogą być długotrwałe, a nawet trwałe.

 

DODATKOWO:

Trening wzmaga kreatywność uczniów, którzy wyróżniają się szczególnymi uzdolnieniami wymagającymi odpowiedniego rozwijania.

NA CZYM POLEGA AKTYWNOŚC UCZNIA W TRAKCIE TRENINGÓW?

Uczniowi poddawanemu treningowi terapeuta przykleja do głowy elektrody, zbierające sygnał przebiegu fal mózgowych. Trener monitoruje parametry pracy mózgu na swoim ekranie i przy pomocy działań psychologicznych stymuluje ucznia do lepszych wyników prowadzonej przez niego "gry". O powodzeniu w wideogrze uczeń jest informowany wzrokowo i słuchowo. Poprawa parametrów pracy mózgu koreluje z sukcesem w "grze". Pozytywnie rozbudzony mózg dąży do nagród i tym samym optymalizuje swoją pracę w procesie samouczenia się. Dziecko widzi, że można odnosić sukcesy dzięki własnemu wysiłkowi oraz samodzielnie kierować konkretną sytuacją w życiu codziennym. W ten sposób pozbywa się kompleksów dotyczących własnej bezradności. Następnie celem terapeuty jest nauczenie dziecka przenoszenia pozytywnych doświadczeń z wideo gry do swojego codziennego życia tak, aby odczucie sfinalizowania własnego wysiłku oraz świadomość możliwości osiągnięcia celu na zawsze zostały jego przekonaniami.