Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka

Retzbach – już we wspomnieniach.

W sobotę 8 czerwca wróciliśmy z wyjazdu do niemieckiej  miejscowości Retzbach, w której spędziliśmy pierwszy słoneczny tydzień czerwca. Zacumowaliśmy w ośrodku o uroczej nazwie Benediktushöhe.  Było nam tam bardzo dobrze: wygodne pokoiki, smaczne jedzonko, piękne widoki. Naszą podróż do  Niemiec rozpoczęliśmy od zwiedzenia zabytków Drezna, między innymi wspaniałej galerii obrazów Zwinger.  W kolejnym dniu obejrzeliśmy rozległe winnice rozciągające się wokół Retzbach.

Wybraliśmy się również do pobliskiego Aschfeld, w którym wróciliśmy do szkoły sprzed kilkudziesięciu lat w tamtejszym skansenie.. W kolejce były: Norymberga z przepiękną zamkiem cesarskim, Würzburg, w którym zachwyciła nas Rezydencja ze wspaniałymi ogrodami oraz Rothenburg- klimatyczne średniowieczne miasteczko.  W Würzburgu   byliśmy też w ośrodku Don Bosco, który umożliwia zdobycie zawodu uczniom, którzy  z różnych powodów wcześniej przerwali naukę.W drodze powrotnej zwiedziliśmy uroczy Bamberg. W naszych wycieczkach po pięknej Bawarii towarzyszył nam przewodnik- pan Stefan, który z wielkim zaangażowaniem odsłaniał kolejne tajemnice z historii Niemiec. Dzięki temu wiele nauczyliśmy się na temat burzliwych dziejów niemieckich miasteczek, których losy przeplatały się także z historią Polski. Nasze podróże po okolicy nieco utrudniała upalna pogoda, ale na szczęście mieliśmy pod nosem źródełko z cudownie zimną i czystą wodą. Poradziliśmy sobie również z innymi wyzwaniami… prośbą o wskazanie toalety, zakupami w sklepach czy podziękowaniem naszym gospodarzom … w języku niemieckim. Szkoda, że czas tak szybko minął, pozostały nam wspomnienia z Bawarii..