- Odwiedziny: 3617352
- Do końca roku: 23 dni
- Do wakacji: 201 dni
Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka
-
Statystyki
SOS Pomoc w nauce
HARMONOGRAM ZAJĘĆ KOREKCYJNO – KOMPENSACYJNYCH
rok szk. 2017/2018 (gabinet pedagoga s.33)
obowiązuje od 1.X.2017r.
1a- czwartek godz. 11.05
1b – czwartek godz. 10.10
1c- piątek godz.10.10
1d - wtorek godz.11.05
2a – środa godz.12.05
2b- wtorek godz. 12.05
3a- poniedziałek godz. 12.05
3b- środa godz. 11.05
3c- poniedziałek godz. 11.05
3d – środa godz.10.10
4a /chł. – środa godz.09.20
4b/chł.- piątek godz.09.20
4c – środa godz. 08.30
5a – piątek godz.08.30
5b - wtorek godz.08.30
5c - wtorek godz.08.30
6a, 6c(DSD),6b(DSD) – poniedziałek godz.07.30
6b– wtorek godz. 09.20
6c – wtorek godz.09.20
7a – wtorek godz.10.10
7b,7c –poniedziałek godz.13.10
HARMONOGRAM ZAJĘĆ REWALIDACYJNYCH
rok szk.2017/2018 (gabinet pedagoga s.33)
obowiązuje od 1.X.2017r.
klasa 5b - wtorek godz.13.55, czwartek godz.09.10
klasa 5c - poniedziałek godz.09.10, środa godz.07.30
klasa 6b- poniedziałek godz.13.55, piątek godz.07.30
SOS Pomoc w nauce
W naszej szkole organizowane są zajęcia korekcyjno – kompensacyjne, prowadzone przez mgr Lidię Ryczan – nauczyciela terapii pedagogicznej oligofrenopedagoga, specjalistę w zakresie rewalidacji i kinezjologii edukacyjnej.
Terapia łączy:
postępowanie przyczynowe (wyrównywanie niedoborów rozwojowych, korekta zaburzeń, pobudzanie rozwoju),
postępowanie objawowe (likwidowanie luk i zaległości programowych),
postępowanie psychoterapeutyczne (rozładowanie, wyciszanie negatywnych reakcji dziecka, wyzwalanie potencjalnych możliwości i zainteresowań, odzyskanie wiary we własne siły).
Na zajęcia korekcyjno-kompensacyjne uczniowie są kwalifikowani na podstawie opinii wydanych przez poradnie psychologiczno – pedagogiczne, przez nauczycieli lub na prośbę rodziców.
Reedukacja prowadzona jest dla uczniów z dysleksją (problemy z czytaniem), dysgrafią (problemy z pisaniem) , dysortografią (problemy ze stosowaniem zasad ortograficznych w) i dyskalkulią (problemy z nauką matematyki).
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne prowadzone są indywidualnie lub w małych grupach i obejmują:
- ćwiczenia rozwijające ogólną sprawność motoryczną i manualną
- ćwiczenia percepcji wzrokowej i słuchowej,
- ćwiczenia orientacji przestrzennej,
- ćwiczenia usprawniające i doskonalące umiejętności czytania, pisania , liczenia
- ćwiczenia rozwijające pamięć, logiczne myślenie i koncentrację uwagi,
- ćwiczenia korygujące wady wymowy (po wcześniejszej diagnozie logopedycznej)