Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka

  • Statystyki

    • Odwiedziny: 3259554
    • Do końca roku: 250 dni
    • Do wakacji: 57 dni

SOS Pomoc w nauce

 

 

 

 

HARMONOGRAM ZAJĘĆ KOREKCYJNO – KOMPENSACYJNYCH

rok szk. 2017/2018 (gabinet pedagoga s.33)

                                                                                                     

obowiązuje od 1.X.2017r.


 

1a- czwartek godz. 11.05

 

1b – czwartek godz. 10.10

 

1c- piątek godz.10.10

 

1d - wtorek godz.11.05

 

2a – środa godz.12.05

 

2b- wtorek godz. 12.05

 

3a- poniedziałek godz. 12.05

 

3b- środa godz. 11.05

 

3c- poniedziałek godz. 11.05

 

3d – środa godz.10.10

 

4a /chł. – środa  godz.09.20

 

4b/chł.- piątek godz.09.20

 

4c – środa godz. 08.30

 

5a – piątek godz.08.30

 

5b - wtorek godz.08.30

 

5c - wtorek godz.08.30

 

6a, 6c(DSD),6b(DSD) – poniedziałek godz.07.30

 

6b– wtorek godz. 09.20

 

6c – wtorek godz.09.20

 

7a – wtorek godz.10.10

 

7b,7c –poniedziałek godz.13.10



HARMONOGRAM ZAJĘĆ REWALIDACYJNYCH

 

rok szk.2017/2018 (gabinet pedagoga s.33)

obowiązuje od 1.X.2017r.

 

              klasa  5b  - wtorek godz.13.55, czwartek godz.09.10

 

klasa  5c - poniedziałek godz.09.10, środa godz.07.30

 

 klasa  6b- poniedziałek godz.13.55, piątek godz.07.30

 

 

 

 

                                                                                                         

                                                                  

                                                        

                           SOS  Pomoc w nauce

  

 

                         

  W naszej  szkole  organizowane są zajęcia korekcyjno – kompensacyjne, prowadzone przez mgr Lidię Ryczan – nauczyciela terapii pedagogicznej     oligofrenopedagoga, specjalistę w zakresie rewalidacji i kinezjologii edukacyjnej.

 

 

 

Terapia łączy:

postępowanie przyczynowe (wyrównywanie niedoborów rozwojowych, korekta zaburzeń, pobudzanie rozwoju),

postępowanie objawowe (likwidowanie luk i zaległości programowych),

postępowanie psychoterapeutyczne (rozładowanie, wyciszanie negatywnych reakcji dziecka, wyzwalanie potencjalnych możliwości i zainteresowań, odzyskanie wiary we własne siły).

 

 

 

Na zajęcia korekcyjno-kompensacyjne uczniowie są kwalifikowani na podstawie opinii wydanych przez poradnie psychologiczno – pedagogiczne, przez  nauczycieli lub na prośbę rodziców.

 

 Reedukacja prowadzona jest dla uczniów z dysleksją (problemy z czytaniem), dysgrafią (problemy z pisaniem) , dysortografią (problemy ze stosowaniem zasad ortograficznych w) i dyskalkulią  (problemy z nauką matematyki).             

 

 

 

Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne prowadzone są indywidualnie lub w małych grupach i obejmują:

  •  ćwiczenia rozwijające ogólną sprawność motoryczną i manualną
  •  ćwiczenia percepcji wzrokowej i słuchowej,
  •  ćwiczenia orientacji przestrzennej,
  •  ćwiczenia usprawniające i doskonalące umiejętności czytania, pisania , liczenia
  •  ćwiczenia rozwijające pamięć, logiczne myślenie i koncentrację uwagi,
  •  ćwiczenia korygujące wady wymowy (po wcześniejszej diagnozie logopedycznej)